Úvod » Dieselové lokomotivy HO » Athearn Genesis 2.0 HO SD90MAC - Union Pacific #3705 - DCC + Sound
EMD SD90MAC
SD90MAC byla představena v roce 1995 spolu s lokomotivami SD80MAC. SD90MAC byla navržena pro využití nového 16válcového motoru H, zatímco SD80MAC byla navržena pro použití 20válcové verze stávajícího motoru 710G. Technické problémy s motorem o výkonu 6 000 koní (4 500 kW) však vedly k tomu, že první lokomotivy byly dodávány s 16válcovými motory 710G o výkonu 4 300 k (3 210 kW), čímž se podobaly SD70MAC. Tyto lokomotivy byly neformálně označeny jako SD9043MAC s možností přebudovat na motory o výkonu 6 000 hp (4 470 kW). Tento program vylepšení však kupující SD90MAC nikdy nevyužili kvůli problémům se spolehlivostí novějšího motoru. Bylo vyrobeno více než 400 lokomotiv SD90MAC vybavených motorem 710 o výkonu 4 300 hp (3 210 kW).
V roce 1996 vstoupil Electro-Motive Diesel do plné výroby se svým šestnáctiválcovým H-motorem o výkonu 6 000 hp (4 470 kW) a všechny SD90MAC vyrobené od té doby jej využívaly. Lokomotivy vybavené tímto motorem jsou někdy označovány jako lokomotivy SD90MAC-H. Pozdější verze SD90MAC-H jsou vybaveny kabinou fáze II s novou přídí, která nabízí lepší výhled z kabiny než stará příď. Model SD90MAC-H se ankonec u železnic neosvědčil a bylo vyrobeno méně než 70 kusů, včetně demonstračních jednotek Electro-Motive Diesel. Protože SD90MAC-H měl tak velký primární motor, nenabízel stejnou provozní flexibilitu jako menší jednotky, což omezovalo jeho možnou zákaznickou základnu pouze na největší železnice. Motor H byl sice nové konstrukce, ale nedosáhl stejné úrovně spolehlivosti jako předchozí motor EMD. Nízká spolehlivost u tak velkého motoru byla obzvláště špatnou kombinací, protože ztráta jednoho motoru ve vlaku znamenala ztrátu většího procenta tažné síly, než kdyby selhal menší motor. Nakonec byl SD90MAC-H dodán pouze dvěma železnicím, Union Pacific Railroad a Canadian Pacific Railway. Lokomotivy Canadian Pacific byly součástí dřívější objednávky na lokomotivy SD90MAC vybavené motorem 710, které byly stále ve výrobě, když Electro-Motive Diesel přešel na motor H. Electro-Motive Diesel se také pokusil nabídnout verzi SD90MAC s nižším výkonem s 12válcovým motorem s názvem SD89MAC, ale žádná jiná než prototyp nebyla vyrobena.
Technické parametry:
měřítko HO
DCC zvukový dekodér Tsunami2 se spoustou funkcí
pohon všech náprav
5-pólový motor se setrvačníky a víceprvkovým hnacím ústrojím
vzduchové hadice vpředu a vzadu se stříbrnými hroty
jemná madla a detaily jako zrcátka, detailní stěrače
podrobná palivová nádrž
vysoce detailní tělo kokomotivy ze vstřikovaného plastu
detailní provedení interiéru kabiny
obousměrné LED osvětlení včetně osvětlení na čelech lokomotivy
pohon všech kol s přesnými převody pro hladký a tichý provoz
těžký litý rám pro lepší trakci a větší tažnou sílu
kola s okolky RP25
Doporučený rádius 560 mm / minimální 460 mm.
NEJPRODÁVANĚJŠÍ