Úvod » Parní lokomotivy HO » Broadway Limited HO 4-8-4, Class T1 "Delaware & Hudson #302" - DCC+Sound+Smoke
4-8-4 T1 Reading
Když se druhá světová válka v roce 1945 chýlila ke konci, železnice v Readingu prozkoumala jejich stávající seznam hnací síly a zjistila, že nevlastní žádnou supervýkonnou parní lokomotivu, kterou vlastnila a provozovala většina ostatních železnic. Rozhodnutí získat některé z těchto lokomotiv bylo prvořadé, ale vzhledem k stále platným válečným omezením se Reading musel poohlédnout po přestavbě své stávající flotily. Lokomotiva I10-sa třídy 2-10-0 tomu odpovídala a Reading zahájil vlastní přestavbu 30 těchto lokomotiv I10 na novou řadu T-1.
Nové T-1 vstoupily do služby v letech 1945 až 1947 a byly používány především v rychlé nákladní dopravě. Jejich provozní území zahrnovalo většinu systému Reading a byly také používány u Western Maryland Railway. Prvních 20 jednotek bylo vybaveno pro nákladní dopravu. Posledních 10 bylo vybaveno pro osobní dopravu, ale i tak se stále primárně používaly pro nákladní dopravu.
Reading T-1 nevydržely ve službě dlouho. Všech 30 bylo ve službě do roku 1954, několik se krátce vrátilo v roce 1955 kvůli nárůstu provozu. Většina byla prodána nebo trvale vyřazena a sešrotována do roku 1958. Reading Railroad si ponechala čtyři T-1 pro výletní službu, kterou nazývali Iron Horse Rambles. Plány počítaly s tím, že 2100 a 2124 budou táhnout výletní vlaky a ponechají si 2101 jako záložní a 2123 jako zdroj dílů. 2123 byla sešrotována v roce 1966 a 2124 byla nahrazena nedávno zakoupenou 2102 v roce 1962. Exkurze Iron Horse Ramble trvají do roku 1964 a zbývající lokomotivy byly prodány v roce 1965.
Čtyři T-1 používané v Iron Horse Rambles přežívají dodnes. 2101 byl skvěle zrestaurován a v polovině 70. let se používal k tažení amerického vlaku svobody. Poté byl v roce 1977 přemalován do barev systému Chessie, aby vytáhl Chessie Steam Special, výletní vlak jezdící na oslavu 150. narozenin B&O Railroad. 2102 provozoval různé fanouškovské výlety po několik desetiletí a v současné době je ve vlastnictví společnosti Reading Blue Mountain & Northern Railroad a občas je vyvezen na výstavu. 2124 je v současné době k vidění ve Steamtown USA ve Scrantonu, PA.
Technické parametry:
měřítko HO
špičkové a detailní zpracování
nový zvuk společnosti Paragon4 včetně funkce Rolling Thunder pro dokonalý a autentický zvuk
synchronizovaný zvuk společně s generátorem kouře
možnost nastavení intenzity a časování kouřového generátoru
tělo a šasí lokomotivy z kovu
vhodný pro CODE 83 a 100
Doporučený rádius: 560 mm nebo větší.
NEJPRODÁVANĚJŠÍ